lunes, 9 de mayo de 2011

Hannes Meyer amb relació a la Bauhaus

La Bauhaus va ser el resultat d'un esforç continuat per reformar l'ensenyança de les arts aplicades a Alemania desde finals de segle.
L'ensenyança de l'escola vienesa de Itten i en el Vorkurs o curs preliminar que va inicia en la Bauhaus deriva de Cizek, tot i que Itten va enrriquir el mètode afegint-hi la teoria de a forma i el color del seu propi professor, Adolf Hölzel. Els objectius d'aquest curs obligatori consistien en lliberar la creativitat individual i permetre a cada estudiant valorar la seva propia capacitat personal.
El 1927 va veure la formació del departament d'arquitectura, en la direcció de l'arquitecte Hannes Meyer. Algunes de les cases prefabricades dissenyades per Breuer en aquella època, reflèxen l'impacte immediat de l'influència de Meyer.
A principis de 1928, Gropius va presentar la seva dimisió a l'alcalde de Dessau i va nombrar succesor a Meyer.

 

Es una de les figures més importants dins del moviment renovador de l'arquitetura del segle XX. Va nèixer a Berlin, el 1883, va estudiar arquitectura a Munich i desprès a Berlin.

Quan va dimitir, Meyer va ser capaç d'orientar el treball de la Bauhaus cap a un programa de disseny més responsable amb lo social. Va organitzar la Bauhaus en quatre departaments: Arquitectura, publicitat, producció en fusta i metall, i teixits.

A part de l'interès de Meyer per evitar que la Bauhaus es convertis en un instrument de la politica dels partits d'esquerra, una despietada campanya en la seva contra va obligar a l'alcalde a exigir la seva dimsió.
Hannes Meyer va ser el director més controvertit de l'escola. El seu nombrament, la seva tasca i les seves postures teoriques van ser polèmiques, tot i que no tant com les seves activitats polítiques, que van provocar la seva dimisió.

La tasca de Meyer es centra en la interrelació de tots els elements arquitectònics i totes les cases, amb el que l'asentament urbà es basa en la unitat formal. En l'origen de la idea trobem les funcionals "comunitats petites", concepte sociopedagògic. El punt de partida constructivoespacial es la "cel·lula familiar. Les pautes citals i la estructura del món segons Meyer es subjecten amb aquest sistema de comunitats petites. Les comunitats condueixen al momnt col·lectiu que desemboca en un concepte científic: la "ensenyança marxista de la creació".

No hay comentarios:

Publicar un comentario